ER VI REDE?
 
Det har ligget mig meget på hjerte med dette budskab: Er vi afklaret! Afklaret i vores relationer og ikke mindst med Gud? Når Jesus pludselig kommer, er vi så afklaret og har lagt vores store ego ned for korset?
 
Det nytter ikke at vi lige skal fryde os over en broders nederlag, fryde os over en medtrafikant der får en bøde grundet for høj fart. Det nytter heller ikke noget at bærer nag. Ham eller hende der sårede mig for 2 år siden.
 
Jesus ønsker vores hjerte rent, at vi er afklaret med hinanden. Sig hellere undskyld en gang for meget og skyld ikke noget på den konto.
 
Hvad betyder det at have krævet sin ret, fremfor at møde Jesus med et rent hjerte? Vi lever i en afgørende nådetid hvor vi skal se bort fra vores egne behov. Det gælder markerne der er hvide til høst, at fortælle omvendelse og frelse på vores vej. Pludselig er det for sent!
Jeg tænker på de mange sjæle der måske kun får én chance for at høre om Jesus. Og det er måske på din og min vej? Vi må ikke holde os tilbage med at lade troen stråle ud i vores gerninger.
 
Pludselig er det for sent. Paulus siger i 1. Thessaloniker kap. 5: ” Når folk siger: »Fred og ingen fare!« da er undergangen pludselig over dem som veerne over en, der skal føde, og de skal ikke undslippe. Men I, brødre, er ikke i mørke, så dagen skulle kunne overraske jer som en tyv. I er jo alle lysets børn og dagens børn. Vi tilhører ikke natten, og heller ikke mørket. Så skal vi da ikke sove som de andre, men være vågne og ædru.”
 
Med stor fare for at falde i søvn i vores velstand og fremtidsplaner, husker vi hvor pludseligt og overrumplende dagen kom med 9/11, koronaen og den voldsomme situation i Afghanistan lige nu!
 
Kære venner, lad os tilgive hinanden, få afklaret vores relationer og i bøn sige i hjertet: ”Kom, Herre Jesus, kom snart.”!