Vægtere på højene Januar 2021

LAD OS SPEJDE EFTER JESU KOMME!

“De spurgte ham: »Mester, hvornår skal dette da ske, og hvad er tegnet på, at det skal til at ske?« Han svarede: »Se til, at I ikke bliver ført vild...” Lukas 21

Dét var Jesu første ord da han blev spurgt, “hvornår skal alt dette ske?” Og det er ikke tilfældigt. Heller ikke at vi opmuntres til, at have olie på lampen når brudgommen kommer. Vi skal våge, bede og lytte til åndens røst. For vi kan nemt føres vild.

Med alle mulige forbehold mener jeg, at mange kristne kirker praktisk talt sover og slet ikke tager sig i agt for tidens tegn. Vi burde dagligt være vægtere på højene og spejde efter Jesu genkomst!

Der er vækkelse i Kina, i Mellemøsten og i Sydamerika mens Europa sover i sin materielle velstand. Hører vi kirken råbe ud om frelse og omvendelse. Hører vi de kristne advarer om Jesu genkomst og den evig fortabelse?

Døser vi hen og lader os fører vild, vil vi ikke spotte tidens tegn. Israel er det største tegn i tiden og kig over jorden og kend, at Jesus kommer snart. Kovid nitten (stavningen er for at holde opslaget under FB radaren) viser med al tydelighed en ny verdensorden der tager form. En tid med overvågning og kontrol og trængsel.

Dét ser vi, når vi kender Bibelens profetiske lys! Det der sker i verden er langt fra tilfældigt. Det er nøje planlagt af verdens magtfulde elite, der lader sig bedrage og styre af Satans onde plan.

Men det himmelske håb og et liv med Jesus, må da fordrer en daglig forventning om hans komme? Da er det muligt at holde sig rede. Jo, måske kommer Jesus først om mange år. Gør han det, skal vi vel have olie på lampen alligevel? Du og jeg kan dø i morgen.

Lad os ikke sove og slumrer i vores enorme magelighed, men våge og bede og ikke føres vild i denne verden. Pludselig lyder basunen og Jesus kommer i al sin herlighed - og da må vi ikke lades tilbage.

Esajas 62:6
“Jeg sætter Vægtere på dine Mure, Jerusalem; ingen Sinde Dag eller Nat skal de tie. I, som minder HERREN, und jer ej Ro.”